Onze impact

Studenten kundig maken

Kunde werd geboren uit de wil om studenten kwalitatieve vakbegeleiding te bieden en hen kundig te maken in hun studies én in zichzelf. Studeren is namelijk meer dan alleen kennisoverdracht voor het kunde-team. Het gaat ook om het vormen en ontwikkelen van zelfverzekerde jongeren die klaar zijn voor de toekomst. Daarom zetten we ons actief in voor een positieve impact op het welzijn van onze studenten.

Bij Kunde geven we dan ook enkel 1-op-1-begeleiding op maat. Hierbij staat een goede match tussen student en lesgever op 1. Daarnaast krijgt elke student een eigen persoonlijke studiecoach, zodat studenten écht gecoacht worden door iemand die ze vertrouwen, waarop ze kunnen rekenen en die hen waar nodig bijstuurt. 

"Samen voor groei in je studies en jezelf"

Kunde voor de Warmste Week

Samen tegen eenzaamheid

Je studententijd wordt vaak de tijd van je leven genoemd, maar dat is helaas niet voor iedereen zo.

Maar liefst 1 op de 3 studenten voelt zich regelmatig eenzaam. De druk om in de ‘bloei van je leven’ een groot sociaal leven te hebben, vergroot het taboe rond eenzaamheid bij jongeren. Schaamte speelt hierin vaak een grote rol, waardoor er weinig over wordt gepraat.

Bij Kunde staan we voor groei – in je studies én in jezelf. Daarom zetten we ons in 2024 in voor De Warmste Week, die volledig in het teken stond van eenzaamheid. We verkochten speculaaskoekjes in de vorm van onze trouwe office- en therapiehond Tali.

Kunde in actie

Naast de persoonlijke begeleiding van onze studenten, bouwen we ook langs andere wegen aan onze missie en visie. Op deze manier proberen we ook naast het schoolaspect een bijdrage te leveren en impact te maken op jongeren. Zo zette het Kunde-team zich dit jaar in voor De Warmste Week. Deze stond dit jaar in het teken van eenzaamheid. Een thema dat ons nauw aan ons hart ligt want wist je dat maar liefst 1 op de 3 studenten zich regelmatig eenzaam voelt?

De druk om in de bloei van je leven een bruisend sociaal leven te hebben, maakt dat eenzaamheid vaak als taboe wordt gezien. Schaamte speelt hierin een grote rol, waardoor er weinig over wordt gepraat onder jongeren.

Als organisatie die jongeren begeleidt in hun academische en persoonlijke groei konden we niet achter blijven. Daarom verkochten we speculaaskoekjes in de vorm van onze trouwe office- en therapiehond Tali voor De Warmste Week, die dit jaar in teken van eenzaamheid stond. Op deze manier vlamde ook Kunde mee tegen eenzaamheid en kon er 250 euro gedoneerd worden aan het goede doel. 🔥

Kunde voor de Warmste Week

Wil jij ook groeien als student en als persoon?

Ken jij een mooi doel waar Kunde aan kan bijdragen?

×
Open chat
1
💬 Kan ik je helpen?
Hey, kan ik je helpen met een vraag? 👍🏻